top of page

Com treballem a Educació Primària

 

L'Escola Catalònia és un centre educatiu que acompanya l'alumnat perquè esdevinguin persones autònomes, ​responsables i crítiques. L’autonomia de l’alumnat comença ja a l'Educació Infantil amb l’entrada relaxada  on els infants decideixen entre diferents propostes a la primera mitja hora de cada matí, acompanyats de les seves famílies. Des de l’escola potenciem diverses estones d’assemblees on els alumnes poden expressar les seves opinions, les seves emocions, compartir experiències, etc.

A l'Educació Primària li donem continuïtat al desenvolupament emocional i potenciem l’autonomia i l’esperit crític. És per això que comencem i finalitzem les setmanes amb mitja hora de Teixit d’Aula. És un espai de reflexió i diàleg entre iguals per potenciar les relacions socioafectives i la cohesió de grup. També ens permet anticipar activitats importants de la setmana i marcar els objectius individuals i col·lectius, que després són valorats els divendres.

A l’escola donem molta importància a la coeducació. Aquesta és l’acció educativa fonamentada en el reconeixement de les potencialitats i les individualitats de tot l’alumnat, independentment del seu gènere, potenciant així la igualtat real d’oportunitats. Considerem que és una eina bàsica per construir un nou model social que faci possible la participació i el desenvolupament de totes les persones.

 

Des del nostre projecte educatiu entenem que l’aprenentatge ha de ser vivencial i proper als infants, afavorint la creativitat, la responsabilitat i l’aprenentatge entre iguals.  

A l’escola treballem a partir de propostes didàctiques globalitzades on l'alumnat, mitjançant l’experimentació i la recerca d’informació, ha de ser capaç de trobar i d'adquirir el coneixement de forma autònoma i cooperativa. L’alumnat treballa de manera activa i participativa, sent el protagonista del seu procés d’aprenentatge desenvolupat en un clima motivador dintre de les diferents àrees d’aprenentatge.

Les competències digitals es treballen de forma transversal en les diferents àrees per a la incorporació de nous aprenentatges i continguts de manera creativa i motivadora. L'escola disposa d’una àmplia dotació d’ordinadors portàtils, panells digitals, tauletes mòbils i aparells de robòtica educativa com l’Albert UO, les Beebots, El Lego Wedo i els Makey Makey. A la Comunitat dels Grans l’alumnat disposa d’un correu propi corporatiu de centre per al treball en Xarxa. 

Dins del creixement personal integral juguen un paper essencial l'Educació Artística i l’Educació Física. Per això, s’afavoreix que l’alumnat gaudeixi d’aquestes àrees el més possible amb diferents activitats, com la participació en creacions musicals i de dansa pròpies o externes (Festival de Nadal, Dansa Ara, Cantània…), les  visites i col·laboracions amb museus (Museu de la Música, el Born CCM…) i les activitats esportives internes/externes de diferents disciplines.

És sabut que l'aprenentatge en grups reduïts afavoreix el tractament de la diversitat. D’aquí els desdoblaments i tridesdoblaments en matèries instrumentals com són les llengües i les matemàtiques.

 

Una llengua s’aprèn primer parlant-la i després escrivint-la. Aquest principi és el que s’aplica a les tres llengües que s'imparteixen a la nostra escola. I de què es parla? Es parla de la realitat propera i de la que ens envolta, de com ens sentim, de com poden ser les coses d’una altra manera, per tal de desenvolupar el pensament crític dels infants.

​L’escola promou l’aprenentatge del llenguatge matemàtic a partir d’un projecte propi d’escacs.

bottom of page