Com treballem a Educació Primària

​

L'Escola Catalònia és un centre educatiu que acompanya  l'alumnat per a què esdevinguin persones autònomes, ​responsables i crítiques. L’autonomia de l’alumnat comença ja a l'Educació Infantil amb l’entrada relaxada  on l'alumnat a la primera mitja hora de cada matí treballen diferents propostes.

​

A l'Educació Primària per continuar amb la mateixa línia treballem el Teixit d’Aula. És un projecte propi del centre i un espai per escoltar les inquietuds de l’alumnat, els seus interessos individuals i col·lectius. És un moment dels dilluns per reflexionar tots junts, per anticipar activitats importants de la setmana i per marcar els objectius individuals i col·lectius, que després són valorats els divendres.

L’escola dóna molta importància a l’educació emocional i pretén aprendre a identificar i expressar emocions i sentiments, treballant la forma d’interaccionar amb el món. És per això que treballem l’Educació en valors socials i cívics  amb el projecte El Bosc de Lem”.

L'aprenentatge significatiu, la creativitat, la cooperació i la responsabilitat que marca la línia de treball de l’escola es reflecteix amb el treball dels ambients de lliure circulació a Educació Infantil i de les capses d’aprenentatge a l'Educació Primària.

​

Les capses d'aprenentage són propostes didàctiques globalitzades on l'alumnat mitjançant l’experimentació i la recerca d’informació ha de ser capaç de trobar i d'adquirir el coneixement de forma autònoma i cooperativa. L’alumnat treballa de manera més activa i participativa, sent el protagonista del seu procés d’aprenentatge i amb un clima més motivador dintre de l’àrea de Coneixement del medi natural, social i cultural

Les TAC són una eina  i un mitjà en les diferents àrees per a la incorporació de nous aprenentatges i continguts de manera creativa i motivadora. L'escola disposa d’una àmplia dotació d’ordinadors, portàtils, pissarres digitals, tauletes mòbils i aparells de robòtica educativa com l’Albert UO, les Beebots, El Lego Wedo i els Makey Makey. A la Comunitat dels Grans l’alumnat disposa d’un correu propi corporatiu de centre per al treball en Xarxa.

Dins del creixement personal integral juguen un paper essencial l'Educació Artística i l’Educació Física. Per això, s’afavoreix que l’alumnat gaudeixi d’aquestes àrees el més possible amb diferents activitats, com la participació en creacions musicals i de dansa pròpies o externes (Festival de Nadal, Dansa Ara, Cantània..), les  visites i col·laboracions amb museus (Museu del Disseny,..) i les activitats esportives internes/externes de diferents disciplines.

És sabut que l´aprenentatge en grups reduïts afavoreix el tractament de la diversitat. D’aquí els desdoblaments i tridesdoblaments en matèries instrumentals com són les llengües i les matemàtiques.

Una llengua s’aprèn primer parlant-la i després escrivint-la. Aquest principi és el que s’aplica a les tres llengües que s'imparteixen a la nostra escola. I de què es parla? Es parla de la realitat propera i de la que ens envolta, de com ens sentim, de com poden ser les coses d’una altra manera, per tal de desenvolupar el pensament crític dels infants.

​

Aquesta proposta pedagògica ens ha portat treballar sense llibres de text a la nostra escola.

​

L'àrea de Matemàtiques que es complementa amb l´ensenyament d'escacs, projecte propi de centre, i moltes activitats manipulatives i de joc, que considerem bàsiques per a l'adquisició del pensament matemàtic.